“Hjælp, mit hold larmer !”

Forskellige situationer i sammenspilslokalet fordrer at forskellige regelsæt (/normer) er gældende, og dermed er det nødvendigt med en fælles forståelse for hvornår vi går fra den ene type situation til den anden og dermed også fra det ene regelsæt til det andet.

Denne artikel bygger på mine erfaringer med at observere og vejlede studerende i faget.

Klik her, (PDF)

En Kommentar til “Hjælp, mit hold larmer !”

  1. Anna Marie Olesen - lektor ved DJM Aalborg skriver:

    Efter at have læst Ole Skou’s fine artikel “Hjælp, mit hold larmer” vil jeg gerne give følgende forslag til parallel-litteratur.
    Mads Hermansen red. : Udfordringer til undervisningen – især kap. om Lærerens relationskompetencer af Jesper Juul og Helle Jensen
    Benedikte Madsen: Gruppearbejde i pædagogisk regi – funktion, proces oh rammesætning – Tekster om læring. Roskilde Universitetsforlag, 2000
    Hans Henrik Knoop: Om menneskevenlige lærings- og arbejds-miljøer – Positiv pædagogik positiv psykologi p.75 – 95 – Dansk psykologisk Forlag 2008 2. oplag
    Per Fibæk Laursen: Den autentiske lærer – kap. 2; Autensitet + kap. 10; Kan autensitet læres og kap.11; Autensitet og kvalitet – Gyldendals Lærerbibliotek 2004
    Jan Brødslev Olsen: Undervisningen som et eksistentielt møde – kap. 5 i ”Læringsrum” – Systime 2001
    Knud Illeris: Læring – Læringens indholdsdimension – kap 5 – Roskilde Universitetsforlag 2007 2. Udgave
    Håber det kan bruges
    Mange hilsner Mie

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>